فرا روانشناسی

کتاب “ فرا روانشناسی ” اثر احمد علامه فلسفی توسط انتشارات فراروان شناسی منتشر شد.

درباره نویسنده

احمد علامه فلسفی

مقدمه کتاب :

هرچیز که در جستن آنی، آنی

ما سر انجام هر چه را در « خارج » می جستیم ، در « درون »  یافتیم

بیرون ز تو نیست  هر چه در عالم هست  /  از خود به طلب هر آنچه خواهی ، تویی کشف حقایق

مسائل پدیده های ماوراءالطبیعه در طول تاریخ از 2500 قبل حداقل از زمان ارسطو تا کنون همچنان مورد بحث ، جدال و منازعه فلسفی میان مادیون و الهیون بوده است  .

فراروان‌شناسی (پاراسایکولوژیparapsychology )، شاخه‌ای از دانش علوم روان‌شناسی است که به مطالعه و تحقیقات پدیده‌های فرا روان‌شناختی در حوزه ماوراء الطبیعه و توانائی های خارق‌العاده و غیرطبیعی انسان ها و حیوانات و سایر جانداران می پردازد. بشر عموما، با علم و دانش متعارف هنوز نتوانسته است اسرار پدیده‌های های ناشناخته ماوراء الطبیعه را کشف و درک کند یکی از علت های اصلی آن در طول تاریخ این است که دانشمندان مادی نگر تنها اصرار دارند از طریق اثبات آزمایشگاهی و تکرار تجربه آنها حاضر به پذیرش شوند که بدیهی است ملزومات اثبات این پدیده های ناشناخته متافیزیکی و چگونگی وقوع ادراک فراحسی با وسایل و ابزارآلات فیزیکی  آزمایشگاهی ممکن به نظر نمی آید بلکه از طریق همان معیارها و روش های علوم نامتعارف ماوراء الطبیعه امکان پذیر می تواند باشد .  پدیده‌های شاخص فرا روان‌شناختی که مورد تحقیقات و مطالعه قرار می گیرند اصطلاحاً PSI نامیده می‌شوند .

اینک کتابی که تحت عنوان:«فرا روانشناسی parapsychology »  (جلد اول ) در پیش رو دارید ، به زیور طبع آراسته شده است تا مورد استفاده دانشجویان و علاقه مندان به رشته فرا روانشناسی قرار گیرد .                                          با سپاس و احترام

                                                         احمد علامه فلسفی

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فرا روانشناسی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *