درمان با هیپنوتیزم

این کتاب مجموعه‌ای از روش‌های هیپنوتیزم و کاربردهای آن را توضیح می‌دهد.

درباره نویسنده

احمد علامه فلسفی

برای خرید این کتاب از طریق سایت طاقچه و کلیک کردن بر روی این لینک اقدام فرمایید.
http://yon.ir/s7zQg
.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«قدمت پدیده هیپنوتیزم و مانیه تیزم، مربوط به هزاران سال پیش می‌باشد. یونانیان باستان، هیپنوتیزم را می‌شناختند و به فراخور حال خویش از آن بهره‌ها می‌جستند. اما نقطه آغاز تحول و دگرگونی در پدیده هیپنوتیزم و مانیه تیزم توسط دکتر فرانتس آنتوان مسمر، از دو قرن گذشته تا کنون بشمار می‌رود.

هیپنوتیزم علمی است که بر ۲ رکن مهم تاثیرگذار، استوار می‌باشد:

الف – کاربرد قوانین تلقین پذیری سوژه.

ب – قرار گرفتن سوژه به حالت خلسه‌ی هیپنوتیزمی.

یکی از اهداف اصلی هیپنوتیزم، دسترسی یافتن به خاطرات سرکوفته‌ای که از سال‌های خیلی دور بویژه در دوران کودکی در ضمیر ناخودآگاه او انباشته و مدفون شده است، می‌باشد.

هیپنوتراپی یا درمان با هیپنوتیزم بویژه در حوزه روان‌درمانی بیماری‌هایی مانند نوروزها، سایکوزها، سایکو ماتیک‌ها و همچنین در رفع عادات بد و منفی و نیز اختلالات شخصیتی و ناهنجاری‌های رفتاری و بالاخره برای ایجاد تعادل روحی و روانی و آرامش فکری، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امروزه دانشمندان و محققان در جهان در زمینه‌ی علوم روان شناسی و فراروان‌شناسی بویژه در خصوص علم هیپنوتیزم و مانیه‌تیزم هر روز به کشفیات و یافته‌های جدیدی دست پیدا می‌کنند.

قابل ذکر اینکه به قول روان شناس فرانسوی، «دکتر پیرژانه» (Pierre Janet): «علم هیپنوتراپی نسبت به سایر درمان‌ها در امور پزشکی، بسیار بی‌خطرتر بشمار می‌رود. زیرا در علم پزشکی برخی از درمان‌ها، تجویز داروهای قوی، بی هوشی‌ها، جراحی‌ها و یا انجام یک تزریق اشتباه، خطرناک بوده و حتی خطر جانی ممکن است در پی داشته باشد؛ اما هیپنوتیزم درمانی برای مردم فاقد خطر می‌باشد.»

 

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “درمان با هیپنوتیزم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.