فرهنگ زبان‌ فارسی نوین

کتاب “فرهنگ زبان‌ فارسي‌ نوین ” اثر احمد علامه فلسفی توسط انتشارات فراروان شناسی منتشر شد.

درباره نویسنده

احمد علامه فلسفی

              برای مشاهده مشخصات و مقدمه کتاب بر روی  فرهنگ زبان فارسی نوین  کلیک کنید. 

      در قاره آسیا    فارسی یکی از عمـده ترین ، معتبرترین و متنفـذترین زبان های ایرانی است ، که امروزه    به عنوان یکی از ارکان اصلی هوّیت فرهنگ ملی به شمار می رود   چرا که در بیشتر نقاط این قاره پهناور به وسیله این زبان تکلّم و کتابت می شود .persian dictionary 6s

                      در طول عمر این زبان ، فرهنگ دوستان ایرانی برای بقا ءگسترش و تحکیم هویت کیان ادبیات سرزمین کهن همواره تلاش کرده ومی کنند تا   با   تدوین فرهنگ زبان فارسی ، رسالت تاریخی خود را محقق نمایند . در تحقق و تحکیم مبانی زبان فارسی فرهنگ نویسان از قرن     پنجم    کار خود    را   آغاز   کرده اند . کهن ترین فرهنگ لغتی که به عنوان یکی از گنجینه های فارسی در   دست می باشد « لغت نامه اسدی طوسی » ، معروف به فرهنگ اسدی یا « لغت فرس » است .

                  برای تدوین این فرهنگ زبان فارسی نوین  ، ازعمده ترین و اصلی ترین منابع و ماخذ  از جمله  فرهنگ لغت نامه علامه علی اکبر دهخدا و فرهنگ فارسی دکتر محمدمعین استفاده شده است .

با انگیزه غنا بخشیدن به زبان فارسی ، مؤلف کوشیده است تا حد امکان و بضاعت خود ، واژه ها ، لغات و اصطلاحات بیگانه را از بدنه ی    فرهنگ زبان   مادری بزداید . سپس کوشش  شده تا ضروری ترین و صحیح ترین لغات و واژه ها و اصطلاحات رایج به صورت خلاصه ، مفید و گزیده تدوین گردد .

                  امید است این  اثر   با بیش از بیست و پنج هزار لغت در هفتصد و پنجاه صفحه  که حاصل و ثمره مطالعه ، تحقیق و بررسی مطول و مستمر مؤلف بوده است  ، مورد استفاده ی عموم علاقمندان به  زبان فارسی  به ویژه دانش آموزان  ،  دانشجویان و ایرانیان مقیم خارج از کشور قرار گیرد .

              مؤلف وظیفه خود می داند از استاد محترم و فرهیخته سرکار  خانم خدیجه گلرومفرد  که مسئولیت بازبینی این کتاب را با حلم و بردباری عهده دار بوده    و همچنین از تشویق  استاد   ارجمند و فاضل  جناب دکتر علی افخمی رییس محترم موسسه لغت نامهpersian dictionary 6a دهخدا و مرکز بین المللی  آموزش زبان فارسی ،  صمیمانه سپاسگزاری بنماید .

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “فرهنگ زبان‌ فارسی نوین”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.