روان شناسی تله پاتی

کتاب “روان شناسی تله پاتی ” اثر احمد علامه فلسفی توسط انتشارات فراروان شناسی منتشر شد.

درباره نویسنده

احمد علامه فلسفی

تله پاتی

برای دانلود مشخصات کتاب و فهرست بر روی روان شناسی تله پاتی کلیک کنید

باتوجه به اینکه کره زمین از نظر علم زمین شناسی ، به پنج قاره اشتقاق یافته و نیز به رغم اختلاف عظیم موقعیت جغرافیایی ، چگونه ممکن است تشابهات اعتقادی ، آداب و رسوم و سنن قبایلی بین انسان ها  به صورت ناخودآگاه جمعی ، وجود داشته باشد ؟

خداوند متعال ، در باره بهترین و عالی ترین مخلوق خود که بشر می باشد ،  چنین فرمود :

 « نَفَخْتُ فیهِ مِنْ رُوحی  » « من از روح خود در او دمیدم » و آنگاه بخاطر خلق انسان  ، به خود احسنت گفت. خالق  هستی یکتا و لایتناهی ، نور مطلق و کل است و بشر جزء و ذره ای از اوست .

خداوند متعال ، یکی دیگر از از مواهب شگفت انگیز خود را به صورت نیروی سیال مغناطیسی که به نیروی الکتریسیته شبیه است ، در ذات و جوهر باطنی انسان ، به ودیعه گذاشته است به گونه ای که قادر است پیام ناخود آگاه جمعی را با سرعت نور در سراسر گیتی ارسال و یا دریافت کند  و از طرفی  متناسب به شناخت و بصیرت و شایستگی خود می تواند با تقویت نفس خود و تسلط بر آن ، فرمانروای قدرتمند بر سرزمین بیکران تمایلات نفسانی  خویش گردد و جاذبه شخصیت ، کرامت و عزت نفس خود را ارتقاء و تحکیم بخشد و هر آنچه را که اراده کند به اذن خدا تحقق یابد . خداوند در سوره انعام آیه 73 چنین فرموده است :

« وَهُوَ الَّذِی خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ بِالْحَقِّ وَیَوْمَ یَقُولُ کُن فَیَکُونُ » و اوست خدایی که آسمان ها و زمین را به حق آفرید ، و روزی که خطاب کند موجود باش آن چیز بی درنگ موجود خواهد شد … »

لذا تمام کائنات و هستی حیات در عالم اعم از اشرف مخلوقات یعنی انسان ، حیوانات ، نباتات ، جمادات و ….، مرتبط و وابسته به ذات پروردگار و   احد  است .

بدیهی است کسی می تواند بر دیگران حکم براندکه بر نفس خود کاملا حاکم و فرمانروای قدرتمند باشد.

 

« سَنُرِیهِمْ آیَاتِنَا فِی الْآفَاقِ وَفِی أَنفُسِهِمْ حَتَّى یَتَبَیَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ أَوَلَمْ یَکْفِ بِرَبِّکَ أَنَّهُ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ شَهِیدٌ  »

( سوره فصلت  آیه 53 )

« به زودی نشانه های خود را که در جهان و در نفس و درون انسان است ، نشان خواهیم داد تا برای انسان ها آشکار گردد که ذات خداوند متعال است. آیا این هاکافی نیست به اینکه بدانی پروردگارت بر همه چیز شاهد است »

علوم روحی و علم النفس ، همواره مورد توجه و عنایت علما و فضلای اسلام می باشد و فرهنگ و عرفان غنی اسلامی سرشار از حقایق و مسایل روحانی و معنوی می باشد که مادییّون در طول تاریخ از درک صحیح حقیقت روح انسان عاجز بوده اند و به همین دلیل بنیان مکاتیب مادی آن ها همواره درحال اضمحلال،تشتت ، انحطاط ، استیصال و نابودی بوده است.

امام خمینی (ره) در صفحه 54-53 کتاب « کشف الاسرار » می فرمایند :

« مانیه تیزم و خواب مغناطیسی تکان بزرگی به جهان داده ، نفس های آخر مادییّون به شماره افتاده و در آتیه نزدیکی علم  پرده از روی کار به کلی بر می دارد و عالم ارواح و زندگانی  جاوید آن ها و آثار غریبه آن ها را از قبیل عدم حساسیت خفتگان مغناطیسی و غیب گویی های آن ها و صد ها اسرار شگفت انگیز را به روی دایره ریخته و اساس مادیت را برای همیشه از جهان بر می چیند. علم ، امروزه قدم های بزرگی برای آشکار کردن اسرار نهان جهان برداشته ، پدیده های خارق العاده ، معجزات ، کرامات ، اطلاع به مغیبات که در نظر مادییّون جزء افسانه ها بشمار می رفت. در جهان علم امروز نزدیک به واضحات و فردای علم ، آن را از بدیهیات می کند و چیز هایی که امروزه علماء روح اروپا بدان با کمال وجد و سرافرازی بخود می بالند اموری است که در 1300 سال قبل از این ، پیغمبر اسلام و امامان شیعه با صراحت لهجه ، بی تردید و شبهه به جهان اعلان کردند. »     در این راستا ، استاد بی آزار شیرازی در کتاب « گذشته و آینده جهان » چنین می نویسد :

« امروزه در اثر پیشرفت شگفت انگیز علم و دانش راه اثبات بسیاری از مسائل علمی و فلسفی آسان گردیده و می توان علم را بزرگترین پشتیبان دین دانست ، علوم اسپریتیزم ، هیپنوتیزم ، مانیه تیزم ، تله پاتی ، تاثیر بر اجسام از فاصله دور ، روشن بینی ، نهان بینی و رویا که علمیت آن ها مورد تصدیق کل دانشمندان جهان قرار گرفته است در این عصر به پشتیبانی از مسئله استقلال و بقای روح شتافته و آن را با حس و تجربه به اثبات رسانیده اند . »

امروزه وجود پدیده های فراحسی و روحی به عنوان نیروهای ماورای حسی انسان برخلاف مکاتیب مادییون و الهادی نه تنها غیرقابل انکار است بلکه مور تایید مراکز علمی و تحقیقاتی فراروان شناسی بین المللی معتبر جهان  قرار گرفته است .

هر گاه شخصی اطلاعات منحصر بفرد و یا احساس و فکر بکر خود را  فارغ از توجیهات حدس و گمانه زنی و یا تصادفی تلقی کردن که قبلا در اختیار نداشته است و بدون استفاده از حواس پنجگانه یعنی با مسدود  کردن کامل کلیه کانال ها و مجاری حسی ، و نیز بدون کارگیری وسایل و ابزارهای فناوری ارتباطات به شخص دوم منتقل کند و او دریافت نماید ، در واقع میتوان گفت که  ارتباطی فراحسی ناشی از وجود فعالیت روانی فیمابین دو نفر تحت عنوان ارتباط تله پاتیک برقرار شده است .

شناخت ادراک فرا حسی یا فرا طبیعی ، توسط قوای حواس پنجگانه عادی انسان امکانپذیر نمی باشد. تله پاتی یا انتقال احساس و فکر از فواصل دور ، مربوط به قوای ادراک فراحسی فعالیت های روانی شخص  بشمار می رود.

نکته حائز اهمیت این است که ورود به این حوزه علوم فرا حسی و ماوراء الطبیعه ، در درجه اول مستلزم داشتن اعتقاد قلبی و عملی به وحدانیت پروردگار متعال است تا از هر گونه گرایش و ابتلاء به انحرافات و انحطاطات گوناگون ، خرافه گرایی و نیز افراط و تفریط پیش رو مصون و در امان باشد.

در ادراکات فراحسی چند مقوله مهم شامل تله پاتی ، سایکومتری آینده نگری ، سایکوکنسیس و روشن بینی مورد توجه است . این مقولات بخشی از توانایی های خارق العاده تمام انسان ها است ، در اصل جزء توانایی های فردی هر شخص بوده ، در همه افراد امکان توسعه و پرورش آن وجود دارد . البته هر انسان آگاه باید قبل از اقدام برای توسعه این توانمندی ها ، هدف خود را از این کار مشخص و ترسیم نماید . چرا که هدایت این نیروها در مسیر الهی موجب قرب انسان به الله می گردد و بهره گیری از آنها در امور مادی و غیرالهی موجب دوری انسان از خداوند و رفتن به سمت گمراهی و تباهی می شود . ( ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا … )

بدیهی است انسانی که مراحل خود شناسی ، خودسازی و خداشناسی را با انجام مراقبه ، تذکیه نفس ، تهذیب اخلاق ، تقوا  و شریعت طی کرده باشد ، صلاحیت ،  قابلیت و توانایی ورود به این حوزه علوم خارق العاده را خواهد داشت.

« ارنی الشیاء کما هی » (تفسیر کبیر فخررازی ، جلد6 ، صفحه 26)

«  حقیقت امور  را آن چنان که هست به ما نشان بده »

« ما رأیت شیئا الا و رأیت الله معه و قبله و فیه  » ( چهل حدیث ، ص455 )، « چیزی را ندیدم مگر اینکه با آن و قبل از آن و در آن خدا را دیدم »

در کتاب توحید ، حضرت علی (ع) چنین می فرماید :

« هیچکس نیست مگر آنکه دلش دارای دو چشم است که غیب را با آن دو در می یابد. پس هرگاه خداوند خیر بنده ای را بخواهد دو چشم دلش را باز می کند.  » ( سوره انشقاق ، آیه 6 )

لذا هر موحدی که بخواهد از حصار قفس محدود جسمانی خود ، به فراسوی ماوراء الطبیعه و نیروهای فوق طبیعی با حفظ صیانت از کرامت انسانی و نفس خویشتن ، راه یابد می باید از طریق شریعت و رحمانیت طی نماید  تا از شر آفات اهریمنان انس و جن ، مصون و محفوظ باشد تا خداوند متعال بر اساس آیه شریفه   « نَفَخْتُ فیهِ مِنْ رُوحی » چشم و دل او را به عوالم غیرمادی لایتناهی بگشاید .

 

« کُنْتُ إِذاً سَمْعَهُ الَّذِی یَسْمَعُ بِهِ وَ بَصَرَهُ الَّذِی یُبْصِرُ بِهِ وَ لِسَانَهُ الَّذِی یَنْطِقُ بِهِ وَ یَدَهُ الَّتِى یَبْطِشُ بِهَا إِنْ دَعَانِى أَجَبْتُهُ وَ إِنْ سَأَلَنِى أَعْطَیْتُهُ » ( اصول کافی ، جلد4 ، ص 53 ، کتاب ایمان و کفر ، حدیث 7 )

  « همانا من گوش او مى شوم که با آن مى شنود، و چشم او مى شوم که با آن مى بیند، و زبان او مى شوم که با آن سخن مى گوید، و دست او مى شوم که با آن برگیرد.اگر مرا بخواند اجابت مى کنم ، و اگر از من بخواهد مى بخشم » .

 

گر  کسی وصف او زمن پرسد

بی دل از بی نشان ، چه گوید باز ؟

 

تا نگردی آشنا زین پرده ؛ رمزی نشنوی

گوش نامحرم نباشد جای پیغام سروش

انسانی که در مسیر عبودیت حق تعالی گام بردارد ، رنگ الهی می گیرد و پرده اسرار جهان هستی و ماوراء الطبیعه از مقابل چشمانش برداشته می شود و به اذن الله به نیروهای خارق العاده دست پیدا میکند .

ز ملک تا ملکوتش حجاب برگیرند

هر آن که خدمت جام جهان نما بکند

دستش دست خدایی ، زبانش زبان خدایی و تمام اعضایش ، خدایی می شوند و در حد مرتبه ی خود در نظام هستی سیر و تصرّف می کند و همه چیز در فرمان او قرار می گیرد .

بدیهی است انسان هایی که به این مراتب روحانی و معنوی می رسند ، هیچ گاه کاری یا علمی را برای غیرخدا انجام نمی دهند و از آن بهره ی نامناسب نمی برند . بنابراین پرده های حجاب و موانع مادی از مقابل دیدگان آن ها به کنار می روند .

 

تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز

می نخوردی سخن از باده و از جام بگو

یا به دل یا به زبان حرفی از نام بگو

 

از زبان گوی به دل باز ز دل گو به زبان

هردو چون گشت یکی با همه اندام بگو

 

تا به هوش و خردی لب به لب جام بنه

چون شدی مست ز مستی سر هر بام بگو

1 دیدگاه برای روان شناسی تله پاتی

  1. کوثر

    سلام من این کتاب رو می خواهم ولی متاسفانه در بازار موجود نیست چطور این کتاب روتهیه کنم؟

    • ahmadreza

      سلام . در نمایشگاه کتاب موجود است

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.